سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/26
11:20 صبح

پرتقال بهترین درمان برای چاقی

بدست نسیم سحر در دسته پرتقال، رژیم

مصرف پرتقال بهترین درمان چاقی است و با مصرف آن کمبود عناصر فلزی بدن تأمین و مقاومت طبیعی بدن زیاد می‌شود. همچنین میوه پرتقال، سرشار از ویتامین های C, B و ویتامین A است.
پرتقال دارای آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، کلر، گوگرد، روی و غیره است. آب پرتقال، اثر مقوی و نشاط آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون کاهش پیدا می‌کند، لذا می‌توان پرتقال را محافظ سیستم عروقی به حساب آورد.
اگر آب پرتقال بدون پوست کندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال نوشابه‌ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضد سم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می‌کند.
افرادی که چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است. در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند.
برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یک عدد پرتقال و سه لیمو را به برش‌های نازکی ببرید و آن را مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، دو قاشق سوپ خوری عسل را به آن اضافه کنید و دوباره پنج دقیقه آن را بجوشانید، بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز 3 استکان کوچک از آن را میل کنید.
منبع: سایت تابناک
پی نوشت:
قابل توجه آنهایی که می خواهند رژیم بگیرند جالب بود مگه نه.
شاید تا دو سه هفته ای دیگه بروز نکنم مثلا سخت مشغول درس خواندنم. البته اگه این اخبار و اغتشاشات بزارن.تا دهم تیر امتحانا تموم میشه بعدشم از بیستم تیر تا پانزده شهریور ترم تابستون. خلاصه اینکه خیلی سرگرم درس خوندنم. دعام کنید خیلی خسته ام و بیمار.


88/3/17
2:21 عصر

علاقه، صبوری...

بدست نسیم سحر در دسته اهلی کردن، صبوری، دیوانگان

آدمها همه چیز را همینطور حاضر و آماده از مغازه ها میخرند...
اما چون مغازه ای نیست که دوست معامله کند... آدمها مانده اند بی دوست...
تو اگر دوست میخواهی مرا اهلی کن...
پرسید: اهلی کردن یعنی چه؟
گفت:یعنی ایجاد علاقه کردن...واین چیزی است که مدتهاست فراموش شده...
پرسید راهش چیست؟
گفت:باید صبور باشی.
پی نوشت:
مهم نیست در زندگی چی داری، مهم اینه که چه کسی رو داشته باشی.....
تا عاقلان راهی برای خندیدن بیابند دیوانگان هزار بار خندیده اند. پس بیایید با هم بخندیم تا دنیا هم به ما بخندد.

88/3/11
6:50 عصر

غذاهای مفید تأثیرگذار

بدست نسیم سحر در دسته استرس، امگا3، ویتامین ‌D‌

اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده ای را می خوریم که ما را آرام کند مانند ‌کلوچه ها، چیپس سیب زمینی، بیسکویت و ... .‌وقتی جشن می گیریم کیک می خوریم. ‌وقتی که ناراحت می شویم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قول معروف راحت آن را هضم کنیم، بستنی را ‌ترجیح می دهیم.
خوب این چه اشکالی دارد؟مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان شما از بین ‌می رود، اندازه دور کمر تان از بین نخواهد رفت، مخصوصاً اگر آنها مملو از قند و چربی نیز باشند(مانند کیک ‌شکلاتی.)‌این گونه خوراکی ها موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، ‌انسولین ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل است که وقتی ‌شما غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید. در واقع شما در ‌یک سیکل معیوب قرار می گیرید.‌
با این حال، تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید. ‌نکات زیر را زمانی که به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید، به کار برید:

غمگین هستید؟ ‌ غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ‌D‌ زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که ‌اینها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند. ‌برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بذرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب ‌نمایید. ‌از منابع خوب ویتامین ‌D‌ نیز می توان به شیرهای غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور ‌خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.‌

استرس دارید؟‌ در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه ‌B‌ باشند تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد، در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت می شوید. ‌برای دریافت ویتامین ‌‌6B‌ ، بادام، پسته و گردو انتخاب های خوبی هستند. ‌ برای دریافت ویتامین 12B‌‌، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم ‌چرب میل نمایید. ‌

در سختی هستید؟‌ یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین ‌C‌ هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و ‌سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین، یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم ‌بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی، گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند. ‌

عصبانی هستید؟ ‌این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. ‌موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند. ‌

بی خوابی به سرتان زده است؟ ‌برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو و اسفناج بروید. ‌این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرام‌بخش ‌یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد. ‌ ‌ ‌حالا با دقت پیشنهادهای غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می کنند.
منبع: اینجا
پی نوشت: اول: کی میشه این خرداد ماه تموم بشه. دوم: بعدش ده روز اول تیر.


88/3/6
11:13 عصر

من راضیه ام!

بدست نسیم سحر در دسته راضیه، تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیه، بابی انت و امی

من راضیه ام اینجا خانه من است. و مدتی از شهادت پدرم می گذرد... این در خانه است همان دری که مرا به یاد طفل نازنینم «محسن» می اندازد، آن طرف خانه فرزندانم زانو بغل گرفته اند و بی صدا اشک می ریزند، آنجا قبر پدرم است، و در طرف دیگر مسجد هم نامردان و دشمنان همسرم، به نجوا نشسته اند از همه دردناکتر چهره غم بار همسرم امیرالمؤمنین... او به اضافه همه دردها مرا هم می بیند که در بستر افتاده ام و تمام کارهایم را با یک دست انجام می دهم، می بیند که وقت برخاستن چگونه برمی خیزم و همیشه به یک پهلو می خوابم و می بیند که چگونه می گریم.
او نمی تواند کاری انجام دهد، چون پیامبر این گونه سفارش کرده است ولی دلخوشی من این است که تا به حال نگذارده ام روی مرا ببیند. هر گاه یکی از فرزندانم داخل می شوند رویم را می گیرم تا لااقل غصه این یکی را نخورند، آخر رویم کاملا کبود شده و چشمم آسیب دیده و گوشم هم آری، این است حال و روز خانه من، و کار شب و روز من، آه ناله و گریه، و اشک، غصه و درد... اکنون کاملا بستری شده ام و برخاستن از جایم برایم مشکل است، از عمر من بیش از هیجده بهار نگذشته است، در این دو ماه پس از پدرم بیش از پنجاه سال شکسته شده ام.
آری من راضیه ام!
بابی انت و امی یا فاطمة الزهراء

چندی از فضلیت های تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیه:
تسبیح فاطمه سلام الله علیه باعث قبولی توبه می شود.
تسبیح حضرت زهرا علیها السلام شیطان را از شما دور می کند.
تسبیح حضرت زهرا علیها السلام از هزار رکعت نماز بالاتر است.
تسبیح  فاطمه سلام الله علیه بهتر است از دنیا و آنچه در دنیا است.
تسبیح فاطمه سلام الله علیه باعث برآورده شدن حاجات است.
منبع: کتاب فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش از حجة السلام دکتر سید مجتبی برهانی.
پی نوشت:
در یک کلام بی بی جان  من خیلی بدم، روسیاهم می دونم... ولی به بزرگواری خودت از من سرتا پا گناه راضی باش و روز قیامت شیفع من....

 


88/3/1
9:43 صبح

هر آنچه از دوست رسد نکوست

بدست نسیم سحر در دسته حضرت موسی، کشاورز، مستجاب الدعوه

روزی حضرت موسی به خداوند متعال عرض کرد : دلم میخواهد یکی از بندگان خوبت را ببینم. خطاب آمد: درصحرا برو، آنجا مردی هست که در حال کشاورزی کردن است. او از خوبان درگاه ماست. حضرت آمد و دید مردی در حال بیل زدن و کار کردن است. حضرت تعجب کرد که او چطور به درجه ای رسیده که خداوند میفرماید از خوبان ماست. از جبرئیل پرسید. جبرئیل عرض کرد: الان خداوند بلائی بر او نازل میکند ببین او چه میکند. بلایی نازل شد که آن مرد در یک لحظه هر دو چشمش را از دست داد. فورا نشست، بیلش را هم جلوی رویش قرار داد.
گفت:مولای من تا تو مرا بینا می پسندیدی من داشتن چشم را دوست می داشتم، حال که تو مرا کور می پسندی من کوری را بیش از بینایی دوست دارم.
اشک در دیدگان حضرت حلقه زد، رو کرد به آن مرد و فرمود: ای مرد من پیغمبر خدا هستم و مستجاب الدعوه. میخواهی دعا کنم تا خداوند چشمانت را دوباره بینا کند؟
مرد پاسخ داد:نه.
حضرت فرمود:چرا ؟
گفت: آنچه پروردگارم  برای من اختیار کرده بیشتر دوست دارم تا آنچه را که خود برای خودم  می خواهم .
پی نوشت:
از استادم (جناب دکتر برهانی) یاد گرفتم که ذکر لااله الا الله را زیاد بگویم از امروز تجربه می کنم حتما خوبه، دوست دارم صبرم زیاد بشه. اگر شما دوستان هم پیشنهادی دارید در خدمتم.
در کوی نیک نامان ما رو گذر ندادند
گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را....
هر آنچه از دوست رسد واقعا نکوست...
خداجون راضیم به رضای خودتت ولی خب قبلش بهم صبرشو بده خودت خبر داری که من خیلی... .

 


88/2/28
10:5 صبح

بهجت زمان

بدست نسیم سحر در دسته آیت الله بهجت، آیت الله شیخ محمد کوهستانی


نقل مى کنند که آقاى کوهستانى(آیت اللّه  شیخ محمد کوهستانى، یکى از علماى مازندران) ـ قدّس سره ـ فرموده بود: فقط یک دفعه در عمرم براى دنیا محزون شدم، بعد فکر کردم و متوجه شدم که اندوه خوردن براى دنیا کار خوبى نیست و در شرع مرجوح است! 
خیلى خوب است که خدا به انسان چنین قوّه و یقینى بدهد که براى غیر خدا محزون نشود! شجاعت و ایمان و استقامت قوىّ لازم دارد.
منبع:
سایت آیت الله بهجت رحمة الله علیه

شخصی از آیت الله بهجت رحمة الله علیه سفارشی خواست که در زندگی بکار ببرد، حضرت فرمود:‏ این کار را که می گویم نه در اینجا بلکه همه جا بکار ببرید. بروید و فقط گناه نکنید، گناه نکنید... (منبع: رادیو معارف)

پی نوشت:
حرفی برای گفتن نیست جز اینکه یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیة مرضیه.


88/2/19
12:26 عصر

حیلت رها کن عاشقا

بدست نسیم سحر در دسته حیلت، خطا، عاشق، دیوانه


همیشه وقتی کوچیک بودم یادمه مادرم میگفت باید نامهای ائمه علیه السلام رو بلد باشی و یادمه قبل از اینکه برم مدرسه اسامی دوازده امام رو بلد بودم و شنیده بودم که شب اول قبر از من ربک؟ من ولیک؟ سؤال می کنند و من همیشه خوشحال بودم که شکر خدا می تونم امامامو بشمرم و از حفظ بگم حالا که بزرگ شدم فهمیدم که نه بابا این حرفا نیست امامامو میشناسم به همشون هم ارادت دارم ولی چه فایده ممکنه شب اول قبر همین سؤالو ازم بکنند ولی منی که ربم شیطان شده، امامام شدن هوای نفسم شاید سالها و شایدم یک قرن طول بکشه و توی جواب سوال به ظاهر ساده بمونم چون حتی اگه بتونم به زبون هم بیارم که اونم محاله، دلم زبان به سخن باز می کنه و جواب تموم این سوالات رو میده. خدایا من که گناهکارم، ذر این شکی نیست، دلم خیلی سیاه شده خیلی، ولی خب شرمنده ی تمومشونم و به همشون هم اعتراف می کنم تا حالا صدها بار توبه شکستم ولی خب خودت گفتی که باز آی. خداجونم خوب می دونم که هوامو داری ولی ایندفعه بیشتز از قبل می خوام هوامو داشته باشی هر وقت خطایی کردم بزن توی سرم قبولت دارم خداجون....
حـیلت رها کـن عـاشـقا دیوانه شـو دیـوانـه شو  
    
و انــدر دل آتـــش درآ پــروانــه شـو پــروانــه شـو
هم خویش را بیگانه کـن هم خانه را ویـرانه کـن 
    
وآنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو


   1   2   3      >