سفارش تبلیغ
صبا ویژن

85/12/2
11:38 عصر

تفاهم - 2

بدست نسیم سحر در دسته

 خب اما بعد

حالا دو نفر باهم ازدواج کردند و دوسه سالی هم باهم زندگی کردند چی میشه که دعواها شروع می شه؟

خب دلا یل زیادی داره که من به چندتاشون به طور مختصر اشاره می کنم

1-  توجه متقابل: دو زوج وقتی باهم زندگی میکنند اگه به هم توجه نداشته باشند، روابط بینشون تیره خواهد شد. زن و مرد در برابر هم یک سری وظایفی دارند که ملزم به انجام انها میباشند که مهمترینش، درک کردن همدیگر می باشد. زوجهای فداکار، باید همدیگر رو درک کنند و صرفا روابطشون به مادیات خلاصه نشود. به نظر من هیچ چیزی برای خانمها جای محبت رو نمی گیره. اصولا چون خانومها اشخاص بااحساس و زود رنجی هستند به محبت بیشتری نیاز دارند و از اون جایی که وقتی کسی رو دوست دارند حاضرند تا اخرین لحظه جونشون رو فداش بکنند اگه کم محبتی از طرف مقابلشون ببینند ضربه روحی شدیدی به آنها وارد می شود خلاصه اینکه شما آقایونی که می گویید نمی دونم چرا خانومم مثل سابق نیست و مثل گذشته منو دوست نداره؛ یک مقدار فکر بکن ببین خودت تغییر کردی یانه؟ ببین خودت محبت کردنت به خانومت مثل دوران نامزدیه یا نه؟ خلاصه کلام اینکه خانومها احساساتی هستند و همین مسائل جزئی از نظر آقایان، می تواند ریشه دعواهاو جروبحثهایی بشود که زندگی رو مختل کنه.

 

2-  مردهای فراموشکار: دومین موردی که می تواند باعث دعواهای خانوادگی شود و خیلی از خانومها از آن شکایت دارند، فراموشی آقایان است. متاسفانه آقایان محترم به علت مشغله کاری زیادی که دارند، بعضی اوقات از اون وظایفی که به گردنشون هست شونه خالی می کنند و تمام کارهای خانه و وضع رسیدگی به بچه ها رو به خانومها واگذار میکنند و دریغ از یک ذره احساس دلسوزی در کمک به همسر. تازه اگه بنده خدایی به همسرش بخواهد یاداوری بکند که شما هم مسولیتی دارید، یک چیزی هم بدهکارمی شود که من برای شما کارمیکنم، من برای شما زحمت می کشم. ولی به نظر من اگه هر کسی در خانواده، علاوه بر مسئولیتش، فداکاری هم بکنه، اغلب این مشکلات، حل میشه.

 

3-  رقیب جدید: و اما یک بحران دیگه از وقتی شروع می شود که یک موجود نازنین و دوست داشتنی به نام بچه پا به عرصه خانواده دونفری می گذارد و از اون جایی که مردها یک کمی حسودند وقتی می بینند توجه خانومشان به اونها، کم میشه، بهانه هاشون هم شروع میشه و خدا اون روز رو نیاره که بعضی از آقایون، این عضو جدید رو مزاحم خودشون بدونند.

 

خب دوستان عزیز مواردی که بخاطرم می اومد براتون نوشتم وعرض می کنم که این مطالب فقط و فقط از دیدگاه خودم می باشد و من هیچ غرض شخصی باهیچ کس ندارم و فقط می خواهم به جوانان عزیزی که در شرف تشکیل خانواده می باشند کمکی کرده باشم که با دید بازتری به سمت تشکیل خانواده، مقدس ترین نهاد در اسلام بروند. نظرات شما دوستان عزیز برای من چراغ روشنی خواهد بود که درآینده بتوانم خیلی بهتر از اینها بنویسم. یاحق.